Logistiikkaupseeriyhdistys pitää vuosittain kaksi varsinaista kokousta:
* kevätkokous helmi-maaliskuussa
* syyskokous loka-marraskuussa

Kevätkokouksessa tarkistetaan ja hyväksytään edellisen toimintavuoden talous ja toiminta. Syyskokouksessa valitaan yhdistyksen johto ja hallitus seuraavalle toimintavuodelle sekä vahvistetaan tulevan toimintavuoden budjetti ja toimintasuunnitelma.

Vuosikokousten pitäminen ja sisältö on määritetty tarkemmin yhdistyksen säännöissä.

Toimintasuunnitelma
Voit katsoa vuodelle 2015 hyväksyttyä toimintasuunnitelmaa.

Yhdistyksen säännöt
Kannattaa tutustua myös Logistiikkaupseerit ry:n voimassaoleviin sääntöihin.

Logistiikkaupseerit ry:n voimassaolevat säännöt on hyväksytty nykyisessä muodossaan vuosikokouksessa vuonna 2014. Säännöissä määritellään muun muassa yhdistyksen nimi, tarkoitus, jäsenyys, hallinto sekä yhdistyksen asioista päättäminen.

Yhdistyksen ylintä päätösvaltaa käyttää yhdistyksen vuosikokous. Yhdistyksen asioita hoitaa vuosikokouksen valitsema hallitus. Yhdistyksen valtuuskunta on hallituksen neuvoa antava elin. Lisäksi yhdistyksellä on sihteeri ja taloudenhoitaja.

Huoltopäällikkö 2006 -kirja

Logistiikkaupseerit ry on julkaissut vuodesta 1960 alkaen vuosikirjanaan ”Huoltopäällikkö” –nimistä kirjaa. Aluksi kirja ilmestyi kolmen ja sittemmin viiden vuoden välein. Kirjan nimeksi vakiintui ”Huoltopäällikkö” toisesta kirjasta alkaen. Kirjan julkaisemisen harventunut aikarytmi kuvannee puolustusvoimiinkin levinnyttä koko yhteiskunnan muutosta, eli kehittämistä, tehostamista, rationalisointia – tai miten sitä vain halutaan kutsua – kiirettä!

Yhdistyksen täyttäessä 80 vuotta lokakuussa 2006 julkaistiin ”Huoltopäällikkö” -kirja 15 vuoden tauon jälkeen uudelleen. Aikaisempina vuosina esille nousi yhdistyksen jäsenistöstä kyselyjä huollon historiikin täydentämisestä, mikä oli sysäyksenä kirjan kokoamiseen. Yhdistyksen hallituksessa päätettiinkin jo vuonna 2003 jatkaa yhdistyksen vuosikirjan perinnettä. Samalla päätettiin liittää kirjan toimittamisen aikataulu yhdistyksen 80-juhlavuoteen.

Tehtävään asetettiin kahden hengen valmisteluryhmä: majuri Unto Usvasalo ja majuri Timo Saarinen, ja heistä tuli myös kirjan toimituskunta. Kirjan toimitustyön lähtökohdaksi ja ”punaiseksi langaksi” määritettiin huollon ja logistiikan kehittämisen näkökulma ajatuksella, “miltä Puolustusvoimien huolto ja logistiikka näyttää 2010-2015”. Kirjan sisältö kattaa koko myös elinkeinoelämän ja kumppanien näkökulmat.

”Huoltopäällikkö 2006” -kirjan aikaansaaminen oli Huoltoupseeriyhdistykselle taloudellisesti vaativa yritys. Tukea antoivat Everstiluutnantti Vilho Wäiniön huoltoupseerisäätiö, Puolustusvoimien Tukisäätiö, URLUS-säätiö sekä lukuisat ilmoittajat. Huoltoupseeriyhdistys välittää parhaat kiitokset kaikille tukijoille.

Kirjan sisällysluettelo on ohessa.

Eräitä kirjan artikkeleita on julkaistu Huoltoupseerilehdessä vuosina 2006-2008.

Kirjaa voi edelleen tilata Logistiikkaupseerit ry:n sihteeriltä kapt Henri Pitkäkoskelta (henri.pitkakoski(at)mil.fi) sekä kirjan toimituskunnasta evl Unto Usvasalolta (unto.usvasalo(at)mil.fi). Kirjan hinta on 12 euroa + postituskulut.